World CP Day

Idag är det min dag, men jag delar den med så många andra.
Idag är det CP-dagen, och det uppmärksammas alltid första onsdagen i oktober världen över. Liksom det finns ett rosa band för bröstcancer finns det ett grönt band för Cerebral Pares.
 
I många år skämdes jag över min skada, och jag gjorde allt för att dölja den. Idag är det faktiskt någonting som jag är stolt över, och det finns ingenting jag inte klarar av. Jag gör det bara på mitt sätt! Min arm och mitt ben är delar av mig, och om jag hade varit på något annat sätt hade jag inte varit den jag är idag.
Jag lägger ut en bild på min första handskena jag någonsin haft. Den är liten, gammal och sliten, men den påminner mig om alla läkarbesök, samtal, operationer och botoxinjektioner jag har gått igenom. Den påminner mig också om allt jag faktiskt har lärt mig - så som att gå, cykla, simma och köra bil. Det må ha tagit lite längre tid för mig att lära mig dessa saker, men huvudsaken är att jag gjorde det!
 
Det finns så många i mitt liv som jag vill tacka för allt stöd jag har fått, och jag är otroligt glad att jag har haft Er till att pusha mig lite extra när mitt eget självförtroende har svikit.
 
 
                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback