Elina Gryffindor

Om jag hade åkt till Hogwarts idag hade jag definitivt blivit placerad i Gryffindor! När jag skulle dra upp rullgardinen i sovrummet i morse så låg det en (för mina ögon i alla fall) gigantisk spindel i fönsterkarmen. Vad gör jag? Jag funderade på att undvika sovrummet resten av dagen tills Anton kom hem, men jag insåg paniken i situationen som skulle uppstå om spindeln senare var borta.
Då i nöd och lust inte kunde ta ut sin rätt eftersom Anton är i Helsingborg tills kl. 17, stod jag och hoppade på stället en stund innan jag plockade fram telefonen. Den älskade Fredrik svarade till sist! På väg till GeKås, men ändå en klockren sidekick som handledde mig och agerade moraliskt stöd över telefonen. Så, med Fredrik i örat tog jag fram dammsugaren (till Isoldes stora förtvivlan). Med stor tvekan närmade jag mig fönstret och sluuurp så var spindeln borta! För att vara på den säkra sidan gjorde jag som Fredrik sa och dammsög upp en bit toalettpapper efteråt.
Tack fina Fredrik för att du orkade lugna ner mig och hjälpa mig i denna ytterst livsfarliga situation! ♥
                                                                                    

Kommentarer
Postat av: Anton

Vilken tur att andra tillgångar finns när inte jag är hemma ;-) <3

2015-09-18 @ 16:08:18
Postat av: Nathalie

haha du är ju för rolig, men gött att du ändå löste situationen, ;) Trodde att Isolde åt upp spindlarna åt er haha.

2015-09-20 @ 20:05:51
URL: http://kraken.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback