Jag vill (inte) bo i en svamp

Lördag kväll.
Dennis är på kryssning med jobbet, så jag och Akilles är ensamma hemma i höstmörkret. Fast Ingrid kommer hit när hon har slutat jobba, och då äter vi pizza och filosoferar över livets mysterier. Det ska verkligen bli hur trevligt som helst, och det är verkligen behövligt när man är som jag och inte är van vid att vara hemma själv. Det har nog bara hänt två nätter sen vi flyttade hit. Men lite mysigt är det faktiskt ändå.

I torsdags var jag i Kungsör hos Sara för att bege mej ut (självklart med sällskap av henne) för att plocka svamp. Tur att hon känner till skogen, men trots det höll vi ändå på att gå vilse. Helt plötsligt kom vi tillbaka till bilen, vilket vi båda blev förvånade över, eftersom vi trodde att den skulle befinna sej nånstans bakom oss. Det blev i alla fall väldigt mycket svamp, säkert 7-8 liter, som jag sen torkade i ugnen, och en del blev stekta och infrysta. Nu känner jag dock inte för att äta svamp på ett tag. Jag menar, hela lägenheten luktade kantareller både i torsdags och igår.

Hur som helst har den här veckan gått fort. Plugg, plugg och mer plugg. Men på tisdag börjar psykologi-delen, och den har jag verkligen längtat efter! Ska bli kul att se om den lever upp till mina förväntningar.
                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback