Vuxenpoäng och mindre roligt besök

Det här med bloggen går inte så bra nu, känner jag. Kan vara för att internet fortfarande inte vill funka, och jag får sitta och tjura med det ungefär en halv dag innan det hoppar igång. Och sen efter ca. 30 minuter så lägger det av igen, och så får jag börja om. Ska ta och slänga iväg ett mejl till NetOnNet nu när det funkar, och fråga vad jag ska göra åt saken.

Den här veckan har gått fort med en föreläsning i tisdags och ett väldigt bra seminarium i torsdags. Tur är att vi går i skolan imorgon och på onsdag, för på tisdag ska herr Nylander ringa mej för diskussion om en till operation. Tänker hålla en tumme för det.
Sen har jag också lyckats skrapa ihop två vuxenpoäng; ett genom att putsa fönster (!) för första gången i mitt liv, och ett för att jag gick och röstade igår (också nåt har aldrig gjort förr). Och mina fönster blev fina, och min röst blev nog bra den med, så yeey!

Inatt vaknade jag sådär som man kan vakna ibland, och låg och klappade Akilles. Sen hörde jag plötsligt hur nån ryckte i vår ytterdörr. Jag tänkte vänta en stund, men när personen utanför fortsatte rycka i dörren och dessutom ringa på, väckte jag skräckslaget Dennis för att jag själv inte vågande gå och titta efter. Dennis smög sej upp för att titta ut genom kikhålet för att se vad som hände, och jag tassade efter med mobilen i högsta hugg för att kunna ringa nån, vem vet jag inte. Det visade sej i alla fall att det var en man som smög runt och åkte i hissen upp och ner, och sen kom han från trapphuset och var utanför vår dörr igen. Så, antingen förlorande jag ett av mina poäng genom min feghet, eller så kan man vara både vuxen och livrädd.
Vad han ville vet jag fortfarande inte, men läskigt var det.
                                                                                    

Kommentarer
Postat av: anne

Det är väl ändå ganska normalt att va livrädd och tycka det är läskigt när nån rycker i dörren mitt i natten. Du tappar inga poäng på det!

Fö tycker jag att SD inte ska va med i riksdagen (tittar just nu på valvaka).

Kram!

2010-09-19 @ 22:37:01
Postat av: Jocke

Kommer över nån kväll så får vi kika på datorn igen. Kanske går att installera om drivrutinerna till nätverkskortet. Ha det bäst tills dess :-))

2010-09-21 @ 07:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback